A Középkor formátumú versenyekkel egy izgalmas időutazásra invitálunk benneteket, mellyel a 2000-es évek HKK-ját hozzuk el újból számotokra. Szeretettel várunk minden régi és új játékost a baráti játékokon és a díjakért zajló versenyeinken!

Következő verseny időpontja: 2023. június 3. (szombat)

Formátum - Egyszínű verseny
A szokásosak mellett tiltott: A béke szigete, A felső szférák angyala, A tiltott könyv, Asztrális behemót

Jelenleg használható lapok: 1995-2006

Figyelem, egyes lapok alján téves kiadási dátum szerepel!
Lent megtaláljátok azokat a 2006-os dátumozású lapokat, amelyek nem használhatóak.

Pakliépítésre vonatkozó szabályok: A pakli mérete minimum 45 lap, maximum 4 szín használható (a színtelenen és a Bufán kívül), a kiegészítő pakli mérete pedig pontosan 25 lap.

• Utolsó használható nagykiegészítő: Sárkánymágia (2006)
• Utolsó használható minikiegészítő: Karácsony (2006)
• Utolsó használható Alanori Krónika lap: Csonttű (AK131)
• Utolsó használható Hatalom Szövetsége lap: Huraggin tüze

Tiltott lapok: Az alábbi lapok minden Középkor versenyen tiltottak.

Idegösszeomlás
A sárkány kincse
Bahn szolgája
A falak ereje
A mágia létsíkja
Pszi szakértelem
Teológia

Rosszul dátumozott lapok: Az alábbi lapok 2006 után jelentek meg, ezért nem használhatóak.

Az őshangya boly Zén lapjai
A pusztulás fellegvára Zén lapjai
Nekronsárkány
Bűvös forrás
Összeesküvés
Selymes bőr
Farkasgazda
Mágikus hármas
Császári fejlesztőkő
Ruvaghan ostroma
Idegen létsík
Nil herceg dalnoka

Gyengített lapok: A Középkor versenyeken kizárólag az alábbi nerfek élnek, függetlenül az Új nemzedék és Káosz formátumokon érvényes egyéb gyengítésektől.

Szárnyas Szuszi - A saját képességével okozott sebzésre nem sül ki újból.
Alkalmazkodás - A lapokat a gyűjtő helyett a Semmibe kell rakni (az 5. kiadásban már így jelent meg).
Asylux átka - 2 VP helyett csak 1 VP-vel drágít.
Keyrasi démonlidérc - Nem lehet neki lapot dobni.
Porp csele - Csak a támadók kijelölése előtt lehet kijátszani.
Méonech fürkész - Semmilyen módon nem lehet az asztalról kézbe visszavenni (a 7. és a 10. kiadásban már így jelent meg).
Lélekgyűjtő - 2 helyett 3 lapot kell neki Semmizni.
Szkritter esélyleső - Semmilyen módon nem lehet előkeresni (ha a paklidban van, akkor minden keresett lapot meg kell mutatnod).
Boszorkánykirály - Csak a saját lapokra kijátszott kártyákat olcsóbbítja, illetve az ezekre kijátszott reakciókat drágítja.
Gyógyító rakshallion - 3 ÉP helyett 2 ÉP-t gyógyít.
Sokszínűség - 27 ÉP helyett 22 ÉP-vel kezd.

Pontosított szövegű lapok: Az alábbi oldalon megtalálhatóak azok a lapok, melyek szövege pontosítást kapott, illetve azok is, melyekről lemaradt valamilyen ikon, altípus vagy szöveg. Ezek a módosítások szintén élnek a formátumon.

Újrakiadások: Amennyiben egy lap újból megjelent későbbi dátummal, úgy használható az újabb kiadás is. A Junior lapok nem használhatóak. Azok a lapok, melyek az újrakiadás során kisebb változtatáson estek át, minden esetben úgy működnek, mint az eredeti verziók. Az ezeket tartalmazó listát folyamatosan bővítjük, de érvényes minden újrakiadásra:

Méonech fürkész (10. kiadás) - Típusa torzszülött, kijátszáskori képessége automatikus.
Az erős ereje (10. kiadás, 25. évforduló) - A lapon szereplő idézési költség 0.
Kvazársárkány (8. kiadás) - Sebzése 4 helyett 3.
Ork lángvető (10. kiadás) - Nincs ork altípusa.
Halvány reménysugár (8. kiadás) - Kijátszási feltétele, hogy nem kaptál VP-t ebben a körben ÉP-áldozás eredményeként.
Mágiagyilkos (8. kiadás) - Mindkét képességét körönként egyszer használhatod.

Szabályok: A szabályok mindig a HKK Kódex aktuális változata szerint működnek, leszámítva az alábbi kivételeket:

• Nem alkalmazzuk a mulligan (visszakeverés) szabályt.
• A kezdésről a kezdőkéz felhúzása előtt kell dönteni.
• A lapok kijátszásakor előre meg kell határozni, mi lesz a hatása (pl. A káosz hangjai hány lapot dobat).
• Passzív épület nem rombolható.
• A nem önálló jelzők képessége nem számít forrásnak (de az izomjelzők kisülése továbbra is az).
• A hátrány nem számít forrásnak.
• Az életjelzőre kizárólag az hat, amire rá van írva.
• A "repül" és az "aktívan jön játékba" speciális képességnek számít.
• Az ősmágia nem működik, ha van olyan lapom, követőm, szabálylapom vagy helyszínem játékban (vagy forrásom), ami idézési költséget módosít.
• A kijátszáskori képességek tetszőleges sorrendben jönnek létre (az anti-mágia az automatikus képességek közül utolsóként).
• Keresésnek számít az a forrás, ami pakliból a gyűjtőbe vagy a Semmibe dobat kiválasztott lapokat (és nem szerepel benne, hogy keresés).
• Az X célpontot igénylő forrásoknál X értéke lehet 0.
• Egy lény csak magára használhat életmentő hatásokat egészen addig, amíg ÉP-je nem lesz legalább 1.
• Egy lénynél egy adott altípusú KF tárgyból egyszerre csak 1 lehet.
• Ha egy lény harcban megöl egy másikat, amin van KF tárgy, akkor átveheti azokat, ha túléli a harcot.
• Egy játékosnál egyszerre csak 1 avatár lehet játékban.
• A szkritterek képessége használható olyan lényeknél is, amik eredetileg nem ilyen altípusúak (pl. Magzat).
• Az áldozós idézési költségű lapoknál 1 áldozás lények és varázslatok esetében 3 VP-nek, egyébként 1-nek számít (pl. Manacsapda).
• A kétszínű lapok kijátszási feltétele, hogy mutass a kezedből vagy az asztalodról az egyik színnek megfelelő színű lapot vagy önálló jelzőt.

A HKK Kódex alábbi pontja nem érvényes: "A Kódex megjelenése előtt kiadott szabálykönyvek és szabályértelmezések tartalma csak akkor használható, ha nem tartalmaz ellentmondást az e Kódex-ben lefektetett szabályokkal."