A Középkor formátumú versenyekkel egy izgalmas időutazásra invitálunk benneteket, mellyel a 2000-es évek HKK-ját hozzuk el újból számotokra. Szeretettel várunk minden régi és új játékost a baráti játékokon és a díjakért zajló versenyeinken!

Jelenleg használható lapok: 1995 szeptember - 2007 június

Pakliépítésre vonatkozó szabályok: A pakli mérete minimum 45 lap, maximum 4 szín használható (a színtelenen és a Bufán kívül), a kiegészítő pakli mérete pedig pontosan 25 lap.

• Utolsó használható nagykiegészítő: Zu'lit kincse (2007)
• Utolsó használható minikiegészítő: Éfaon meséje (2007)
• Utolsó használható Hatalom Szövetsége lap: Nekronsárkány
• Utolsó használható Alanori Krónika lapok: Ruvaghan ostroma (AK138), Farkasgazda (AK137), Mágikus hármas (AK136), Nil herceg dalnoka (AK135), Bűvös forrás (AK134), Idegen létsík (AK133)

Tiltott lapok: Az alábbi lapok minden Középkor versenyen tiltottak.

Békés izoláció (Junior)
Alkalmazkodás (Létsíkok)
Idegösszeomlás
A sárkány kincse
Bahn szolgája
A falak ereje
A mágia létsíkja
Aranytojás
Pszi szakértelem
Teológia

Rosszul dátumozott lapok: Bár alábbi lapokon 2006-os dátum szerepel, valójában 2007 júniusát követően jelentek meg, ezért nem használhatóak.

Selymes bőr (AK139)
Császári fejlesztőkő (AK140)

Gyengített lapok: A Középkor versenyeken kizárólag az alábbi nerfek élnek, függetlenül az Új nemzedék és Káosz formátumokon érvényes egyéb gyengítésektől.

+ Ősi béklyó - Minden játékos körönként csak egy lapot játszhat ki sikeresen.

Szárnyas Szuszi - A saját képességével okozott sebzésre nem sül ki újból.
Keyrasi démonlidérc - Nem lehet neki lapot dobni.
Méonech fürkész - Semmilyen módon nem lehet az asztalról kézbe visszavenni (a 7. és a 10. kiadásban már így jelent meg).
Szkritter esélyleső - Semmilyen módon nem lehet előkeresni (ha a paklidban van, akkor minden keresett lapot meg kell mutatnod).

Pontosított szövegű lapok: Az alábbi oldalon megtalálhatóak azok a lapok, melyek szövege pontosítást kapott, illetve azok is, melyekről lemaradt valamilyen ikon, altípus vagy szöveg. Ezek a módosítások szintén élnek a formátumon.

Újrakiadások: Minden lap úgy működik, ahogy rá van írva + az esetleges FAQ-k. Azok a lapok, amik az aktuális Középkor formátum vége után lettek kiadva, és mégis lehet őket használni, az alábbi felsorolásban szerepelnek (ha a listán a lap nem szerepel, NEM használható).

Misztikus erők: Chara-din fattya, Nekromanta csontváz
Alappakli, 8. kiadás: minden itt megjelent lap
Elözönlés: Dobótőr
Alappakli, 9. kiadás (Végzetúr): Alattomos manó, Apró kincs, Chara-din fattya, Energiaital, Gigaököl, Gyilkos manó, Halászat, Kyorg managömb, Mágiagyilkos, Manakorong, Megfelelő alkalom, Metamorfózis, Nekormanta csontváz, Óriás denevér, Robbanó birkák, Sárkánylárva, Szellemszolga, Szibarita váz, Varkaudar pálinka
Örökkévalóság: Szellemszolga
Zanszilánkok: Bűvös erdő, Orgling kártevő, Varkaudar pálinka
Istenek viadala: Chara-din fattya, Dobótőr
Mágusok alkonya: Bufa kódexe, Chara-din fattya, Ősi béklyó, Pihenő
Alfa paklik: Az első vámpír, Energiaital, Sötét manifesztáció
Zarknod visszatér: Dobótőr
Alappakli, 10. kiadás: A gyenge ereje, A legfőbb követő, Abarrun segítsége, Akmal, Apró kívánság, Bűvös erdő, Köpőcső, Kragoru familiárisa, Lépéselőny, Lidércharcos, Melák, az óriás, Méonech fürkész, Nerub csendvarázs, Ősi bölcsesség, Ősi rúna, Semleges csatamező, Zarknod börtönében
Elemi erők: Chara-din fattya
Élőholt invázió: Lassan járj!, Orgling kártevő
Alappakli, 11. kiadás: A bőség zavara, Az erős gyengéje, Börtjauk tréfája, Bűvös erdő, Cselvetés, Építő rakshallion, Esszenciakapocs, Kisebb Zan, Manakorong, Orgling kártevő, Őrült Enkala, az animátor, Sötét manifesztáció, Zarknod bilincse
Promóciós lap: Chara-din fattya, Dobótőr
Zén Legendái - A sötétség gyermekei: Chara-din fattya
Túlélők Földje: minden itt megjelent lap
Ultraritka: Mardakor bölcs
Védnöki lapok (2021): A holtak szelleme, Acélkolosszus, Az idő kereke, Don Caloni, Éjsárkány, Északi tűzsárkány, Földanya, Glr'vtugar vércsapoló, Gömbvillám, Illúziósárkány, Morgan (Chara-din visszatér ikon), Morq Fan Gor, Ongóliant, Ongóliant Lady, Orgling kártevő, Óriás griff, Óriásféreg, Orzag bilincse (Hőskorszak ikon), Quwarg, Sir Rasolphius, Szörnybűvölés, Szürkeállomány aktivizálása, T. Vlagyimir (ikon nélkül), Temető, Transzformáció, Vérhörgő Mamulut, Zan, Zarknod, Zombi mester
Védnöki lapok (2023): A butaság terjedèse, A felhők asszonya, A hatalom szava, A pokol szeme, Alex Vampirsson, Arkangyal, Az erős ereje, Az orkok öreganyja, Borzalmas Varkaudar, Bufa kódexe, Bűvös erdő, Dl'orkhaugruk, Èjkornis, Èjmágus, Elit palotaőr, Eltörlès, Èszaki druida, Fantomsàrkányok, Hegymèlyi drakón, Illúzió, Illúziópalota, Ínysorvadás, Kisebb quwarg istensèg, Kisebb Zan, Kontinuum-tágitó, Kristálypraglonc, Kyorg ősmágus, Lymona, Majd legközelebb, Morgan kristálya, Nord, Nukleáris csatacickány, Olimpiai stadion, Orkhan Thai, Őshangya császár, Ősi bölcsesség, Ősi bűvölet, Semleges csatamező, Sistergő Pumpa, Solisar aurája, Sötèt Föld, Szikkadt motyogó, Szimulákrum, Tomboló óriás, Varkaudar behemót, Varkaudar kínzómester, Villámhárító, Vohuana, Zarknod bilincse, Zulit kísèrlete (Ébredès ikon)

Ezen kívül egy adott nevű lapból (amennyiben létezik) több kiadású változatot is lehet használni a pakliban, de csak az alapértelmezett playset erejéig! (pl.: 3 db Dornodon visszavág: 1-1-1 db Chara-din visszatér, Múltidéző, HKK Junior)

Szabályok: A szabályok mindig a HKK Kódex aktuális változata szerint működnek, leszámítva az alábbi kivételeket:

• Nem alkalmazzuk a mulligan (visszakeverés) szabályt.
• A kezdésről a kezdőkéz felhúzása előtt kell dönteni.
• A lapok kijátszásakor előre meg kell határozni, mi lesz a hatása (pl. A káosz hangjai hány lapot dobat).
• Passzív épület nem rombolható.
• A nem önálló jelzők képessége nem számít forrásnak (de az izomjelzők kisülése továbbra is az).
• A hátrány nem számít forrásnak.
• Az életjelzőre kizárólag az hat, amire rá van írva.
• A "repül" és az "aktívan jön játékba" speciális képességnek számít.
• Az ősmágia nem működik, ha van olyan lapom, követőm, szabálylapom vagy helyszínem játékban (vagy forrásom), ami idézési költséget módosít.
• A kijátszáskori képességek tetszőleges sorrendben jönnek létre (az anti-mágia az automatikus képességek közül utolsóként).
• Keresésnek számít az a forrás, ami pakliból a gyűjtőbe vagy a Semmibe dobat kiválasztott lapokat (és nem szerepel benne, hogy keresés).
• Az X célpontot igénylő forrásoknál X értéke lehet 0.
• A bűbájra immúnis lényekre hat a bűbájok képessége, csak célpontjai nem lehetnek bűbájoknak
• Egy lény csak magára használhat életmentő hatásokat egészen addig, amíg ÉP-je nem lesz legalább 1.
• Egy lénynél egy adott altípusú KF tárgyból egyszerre csak 1 lehet (kivéve hangszer).
• Ha egy lény harcban megöl egy másikat, amin van KF tárgy, akkor átveheti azokat, ha túléli a harcot.
• Egy játékosnál egyszerre csak 1 avatár lehet játékban.
• A szkritterek képessége használható olyan lényeknél is, amik eredetileg nem ilyen altípusúak (pl. Magzat).
• Az áldozós idézési költségű lapoknál 1 áldozás lények és varázslatok esetében 3 VP-nek, egyébként 1-nek számít (pl. Manacsapda).
• A kétszínű lapok kijátszási feltétele, hogy mutass a kezedből vagy az asztalodról az egyik színnek megfelelő színű lapot vagy önálló jelzőt.
• Az elfelejtett, de kötelezően végrehajtandó dolgok a kör végéig pótolhatók.

A HKK Kódex alábbi pontja nem érvényes: "A Kódex megjelenése előtt kiadott szabálykönyvek és szabályértelmezések tartalma csak akkor használható, ha nem tartalmaz ellentmondást az e Kódex-ben lefektetett szabályokkal."